ΕΒΕΠ: «Το λιμάνι του Πειραιά πρέπει να σταματήσει να πληρώνει λάθη και να αρχίσει να εισπράττει πλεονεκτήματα…».

Με αφορμή την εκδήλωση-συζήτηση, που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, με θέμα «Η στρατηγική σημασία του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου, για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας», ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επισημαίνει τις σχετικές προτάσεις του Επιμελητηρίου: «…Πάγια θέση μας είναι, πως η σύμπνοια, η διάθεση αλληλεγγύης και ενότητας του επιχειρηματικού κόσμου της Χώρας, δημιουργούν όλες εκείνες τις προϋποθέσεις, ώστε να τεθούν οι βάσεις για την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας και την επαναλειτουργία της αγοράς, με απώτερο στόχο τη χάραξη μίας συντεταγμένης Εθνικής Στρατηγικής για Ανάπτυξη με Απασχόληση. Στην πρώτη γραμμή της εν λόγω προσπάθειας, που προσδοκούμε, ότι θα ξεκινήσει σύντομα, θα βρεθούν οι επιχειρηματικοί κλάδοι, στους οποίους η Χώρα διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Ένας από αυτούς είναι και ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας, των Logistics και των μεταφορών, που συνεισφέρει κατά 10,8% στη διαμόρφωση του Α.Ε.Π., αφού η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και σύγχρονου δικτύου μεταφοράς προϊόντων και πρώτων υλών, μπορεί να θέσει τα θεμέλια, ώστε να εξελιχθεί η Ελλάδα σε στρατηγικό διαμετακομιστικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Χαρακτηριστικά, οι εξαγωγές που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις της Ε.Ε. στον υπόλοιπο κόσμο, είναι σχεδόν ίσες με αυτές της Κίνας και περισσότερες από αυτές των επιχειρήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα. Ήδη περισσότερες από 30 εκατομμύρια θέσεις εργασίας εξαρτώνται από τις εξαγωγές, εκτός της Ε.Ε. Το 90% της μελλοντικής παγκόσμιας ανάπτυξης θα υλοποιηθεί έξω από τα σύνορα της Ευρώπης. Μια νέα στρατηγική που θα καταστήσει πιο αποτελεσματικές τις εμπορικές συμφωνίες και θα δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες σημαίνει στήριξη της απασχόλησης στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την αναπτυξιακή στρατηγική «Ευρώπη 2020», η Ε.Ε. είναι αποφασισμένη να προωθήσει ελεύθερες, ανοικτές και δίκαιες εμπορικές συναλλαγές. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά περιθώρια να αναπτυχθεί πραγματικά και ουσιαστικά η εξαγωγική δραστηριότητα. Αναλυτικότερα, το διαμετακομιστικό εμπόριο είναι μία εκδοχή της εξαγωγικής δραστηριότητας στην οποία θα πρέπει να σταθούμε, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο Πειραιάς αναδείχθηκε το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι διακίνησης κοντέινερ την περίοδο 2009-13, γεγονός στο οποίο συνέβαλε η ανάπτυξη της παρουσίας της COSCO. Από τα 665.000 εμπορευματοκιβώτια που διακινούνταν από το λιμάνι, κατά το 2009, το 2013 ο αριθμός αυτός άγγιξε τα 3,16 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, σημαντική ήταν και η αύξηση το 2014, καθώς ο αριθμός αυτός αυξήθηκε ακόμα περισσότερο σε 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια – αύξηση της τάξεως του 19%. Όλα τα παραπάνω, σημαίνουν ότι η θέση του Πειραιά, τον καθιστά το πιο σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο στην Ανατολική Μεσόγειο, αφού βρίσκεται στο κεντρικό σημείο της διασταύρωσης των θαλάσσιων οδών, που συνδέουν τη Μεσόγειο με τη Βόρεια Ευρώπη. Ακόμη, η προνομιακή του θέση γίνεται ιδανική για τα πλοία που προέρχονται, είτε από το Σουέζ, έπειτα και από τη διαπλάτυνση, είτε από το Γιβραλτάρ, με προορισμό τους λιμένες των Βαλκανίων, του Ευξείνου Πόντου και αντιστρόφως
Σε αυτό το πλαίσιο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς έχει τονίσει, μεταξύ άλλων, την ανάγκη για:
• Δημιουργία εξαγωγικών πάρκων, με κίνητρα στις εταιρείες Logistics να μετακινηθούν σε αυτά και με στόχο την επίτευξη συνεργειών, τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση του χαρακτήρα του Πειραιά, ως σημείου ανεφοδιασμού σταθμού επισκευής της διεθνούς Ναυτιλίας.
• Επανεξέταση των προϋποθέσεων αδειοδότησης και άρση των πολλών περιορισμών, αναφορικά με τους χώρους αποθηκών. Ειδικότερα, άρση των εμποδίων στη συναποθήκευση προϊόντων από διαφορετικά τελωνειακά καθεστώτα.
• Άρση γραφειοκρατικών εμποδίων στην ανάπτυξη των Logistics και κυρίως των αφορολογήτων.
• Να υπάρξει πρόβλεψη για δημιουργία Ελευθέρας Ζώνης στο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια.
• Να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το εμπορευματικό κέντρο στην περιοχή του Θριάσιου.
• Ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. • Δημιουργία σύγχρονων υποδομών στα λιμάνια μας.
• Μεταφορά τεχνογνωσίας από χώρες όπως η Ολλανδία και η Γερμανία, που έχουν μετατρέψει την αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μία από τις σημαντικότερες πηγές εσόδων και ανάπτυξης της χώρας, παρόλο που η γεωγραφική τους θέση δεν είναι το ίδιο πλεονεκτική, με τη δική μας.
• Να δώσουμε σε προϊόντα και υπηρεσίες «διαβατήριο» ποιότητας και «ταυτότητα» ασφάλειας.
• Να δημιουργήσουμε μια «Πειραϊκή εξαγωγική πύλη».
• Να συμμαχήσουμε για την προβολή του Πειραιά στο εξωτερικό.
• Το λιμάνι του Πειραιά πρέπει, να σταματήσει να πληρώνει λάθη και να αρχίσει να εισπράττει πλεονεκτήματα…».

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *