Μπρατσόλης: Τα Δημοτικά Μέσα είναι περιουσία των Δημοτών

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ 3ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ : ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Μπήκαμε ήδη στην ψηφιακή εποχή. Οι Δημοτικές μας Συχνότητες μετά από μια μεγάλη ιστορική διαδρομή συναντούν την Νέα Πραγματικότητα με Νέες Προκλήσεις αλλά και Νέες Δυνατότητες.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι στις σημερινές ανταγωνιστικές συνθήκες που αντικειμενικά υπάρχουν στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, οι Δημοτικές Συχνότητες δεν έχουν λόγο ύπαρξης.

Το κύριο επιχείρημα όλων όσων υποστηρίζουν τη συρρίκνωση ή ακόμη και το κλείσιμο των δημοτικών μας συχνοτήτων είναι ότι «δεν φέρνουν διαφημιστικά έσοδα», δεν δημιουργούν νέους πόρους.

Χωρίς να διαφωνώ ότι βρισκομαστε σε εποχή που όλα πλέον απαιτείται να σχεδιάζονται με αντιστοιχία «κόστους-ωφέλειας», τα δημοτικά μέσα αποτελούν περιουσία των πολιτών μας και η συμβολή τους στην ισχυροποίηση της ταυτότητας και των χαρακτηριστικών των πόλεων μας είναι σημαντική έως ανεκτίμητη.

Οι Δημοτικές μας Συχνότητες πολλαπλασιάζουν και ωθούν τους ενεργούς πολίτες στις δραστηριότητες των πόλεων μας και αυτή η ωφέλιμη πραγματικότητα σημειώνεται ως Αναγκαία ακόμη και από το Δ.Ν.Τ & ως μια από τις προϋποθέσεις μακροοικονομικής ανάπτυξης.

Εξ’ αντικειμένου λοιπόν, οι Δημοτικές μας Συχνότητες μπροστά και στη Νέα Πραγματικότητα δε μπορούν να μπαίνουν αβασάνιστα (-ειδικά σήμερα στην εποχή της ψηφιακής μεταβασης-) μονο ! στην λογιστική ζυγαριά: «κόστους-ωφέλειας»

Προκύπτει όμως εκ των πραγμάτων το λογικό ερώτημα αν η προγραμματική λειτουργία των δημοτικών μας συχνοτήτων μπορεί να παράγει τόσα διαφημιστικά έσοδα-ίσα τουλάχιστον με τα λειτουργικά τους έξοδα.

Η πολυετής εμπειρία και από τις δημόσιες συχνότητες της ΕΡΤ σε τηλεοράσεις και ραδιόφωνα με πανελλαδική εμβέλεια εκπομπής , αποδεικνύει ότι με βάση το υφιστάμενο προγραμματικό τους προφίλ –ήταν και είναι σχεδόν αδύνατο να καλύψουν τις λειτουργικές τους ανάγκες.

Αυτή, φυσικά, η διαπίστωση και η πραγματικότητα σημαίνει ότι οφείλουμε να επαναπροσδιορίσουμε τη ρεαλιστική στόχευση Αύξησης Εσόδων από τις τοπικές Αγορές και τα κεντρικότερα διαφημιστικά κανάλια.

Προϋποθέσεις και στόχοι για την Αύξηση των Διαφημιστικών μας Εσόδων

Προϋπόθεση: Το πρόγραμμά μας να συνδυάζεται με τις δραστηριότητες προβάλλοντας ενημερωτικά και ρεπορταζιακά τη ζωή των πόλεών μας.

Στόχοι μας: Να κερδίζουμε όλο και περισσότερο τα πιο ενεργητικά κοινά των περιοχών μας.

Η ενημέρωση και η προτάσεις στα μεγάλα διαφημιστικά κονδύλια , ειδικά στον τομέα της – κοινωνικής εταιρικής ευθύνης – στην ευαίσθητη αύτη περίοδο μπορεί να αποφέρει νέα έσοδα στα μέσα μας.

Το προγραμματικό αυτό φρεσκάρισμα που συνδυάζεται με τις σύγχρονες τάσεις με την παραδοσιακή αναφορά και το ποικίλο μουσικό πρόγραμμα θα δώσει στις Δημοτικές μας συχνότητες αυξημένο ρόλο με ευρύτερη αποδοχή- ακρόασης και θέασης.

Παράλληλα έχουμε υποχρέωση να “ υπερβούμε “ την λειτουργία μας , με δημιουργία και ισχυροποίηση τμημάτων διαφημιστικών πωλήσεων -door to door-.

Είναι δύσκολη και ανηφορική αύτη η στόχευση αλλά είναι μονόδρομος ..

Οι συνδυαστικές συνέργιες – του ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού αέρα – με την προώθηση των ιστοσελίδων μας – μέσω στοχευόμενης προώθησης στα social media & Google – μπορεί να προωθήσει την διείσδυση των μέσων σας και μεθοδικά να αυξήσει και το πελατολόγιο αλλά και τα διαφημιστικά έσοδα μας.

Μαζί με αυτόν τον Σχεδιασμό: Η Διαφήμιση των Μέσων μας, με event, Καμπάνιες και πρωτοβουλίες που αγγίζουν κυρίως νέα τμήματα της κοινωνίας, δημιουργικά graffiti και ο συντονισμός με επίκαιρες & θεσμικές δράσεις των περιοχών μας, εδραιώνουν την ταυτότητα των μέσων μας διευκολύνοντας τη σχέση τους και με την τοπική αγορά αλλά και με τις κεντρικές διαφημιστικές πηγές .

Παραγωγή – Στόχευση Νέων Πόρων στις δημοτικές συχνότητες

Παρά το γεγονός ότι υφίσταται Κρατική Διαφήμιση και η οποία θα μπορούσε να κατευθυνθεί και να διανεμηθεί και προς τις Δημοτικές μας συχνότητες σε ποσοστό έστω περί το 1,5-2% (περίπου 700.000 ευρώ – 1.000.000 ευρώ) – θεωρώ ότι η μεταβαλλόμενη σε όλα εποχή μας δημιουργεί και άλλες ευκαιρίες για την προσέλκυση νέων πόρων στα ταμεία μας.

Αυτή η «κλίμακα» στόχευσης μπορεί να εκτείνεται από τον σχεδιασμό αξιοποίησης προγραμμάτων με Νέες Δημοσιογραφικές καινοτόμες παραγωγές, προτάσεις ψηφιακής προβολής Επιχειρηματικότητας Νέων τομέων που μπορούν αν επιδοτηθούν και από το Υπουργείο Ανάπτυξης και πιθανόν από Ευρωπαϊκά Κονδύλια, αλλά και να στηριχθούν από ιδιωτικές επιχειρήσεις που κινούνται προς αυτή τη κατεύθυνση,

Απαραίτητη προσθετική προϋπόθεση για όλο το προαναφερόμενο σχεδιασμό –στόχευση είναι , η εκπαίδευση των στελεχών μας ως και η αξιοποίηση επιδοτήσεων εκπαίδευσης.

Η Νέα Εποχή που διαμορφώνει και συνολικά νέους όρους ανταγωνιστικότητας μπορεί να ωθήσει και τις δημοτικές μας συχνότητες να «ξεπεράσουν» τη συνήθη ροή και τις δομές τους.

Η αποδοτική πρόκληση που οφείλουμε να ανταποκριθούμε είναι να επιμείνουμε και να δημιουργήσουμε ακόμα μια πιο ενεργητική επικοινωνία, συνδυάζοντας την εκφορά λόγου, την ενημέρωση, τη μουσική και τις «εικόνες» που έχουν σήμερα ανάγκη οι ακροατές μας για να δράσουν και ως πολίτες και ως συγκριτικοί καταναλωτές.

Το άμεσο και προοπτικό μέλλον των ραδιοφώνων μας και των συχνοτήτων μας είναι ψηφιακό.

Αυτό διευρύνει όλα τα κοινά και αυξάνει το ρόλο μας, προσφέροντας και μια τεράστια σε μέγεθος αγορά.

Όλες οι μελέτες αποδεικνύουν την υψηλή αποτελεσματικότητα των τοπικών ραδιοφωνικών σταθμών και συχνοτήτων στην εγκυρότητα της τοπικής είδησης, της προβολής της παραδοσιακής κουλτούρας αλλά και στην προώθηση των τοπικών προϊόντων που μπορούν να συνδυαστούν και με ψηφιακές πλατφόρμες όπως τα e-shops.

Αυτό το συνολικό στοίχημα βάζει η σημερινή μιντιακή εποχή μπροστά μας και έχουμε όλες τις προδιαγραφές και δυνατότητες να το κερδίσουμε.

 

Ετικέτες

Δεν βρέθηκα Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *